Ofte stilte spørsmål

Finn svar på ofte stilte spørsmål

Bestilling

Hvordan bestiller jeg en tur?

Bruk bestillingsskjemaet på forsiden for å få et hurtig prisestimat

Hva er prisen for leie av buss med sjåfør?

Prisen for leie av buss varierer naturlig nok med kjørelengde og antall timer du har behov for buss. Tid på døgnet og hverdag/helg påvirker også prisen, men vi opererer med en avansert priskalkulator som er designet for å gi deg best mulige pris. Du får et komplett pristilbud ved å fylle ut skjemaet og be om tilbud fra nettsiden.

Er det mulig å leie buss uten sjåfør?

I Oslo leier vi ut minibusser uten sjåfør, det stilles krav til Sertifikat D1 og sjåførkort ved utleie. Turbusser leies kun ut med sjåfør.

Leies minibusser ut med fri KM?

Vi leier ut minibusser til bruk på Østlandet med fri kilometer, er det planlagt lenger turer ber vi om å få beskjed om dette. Utover dette, faktureres bompenger og diesel i tillegg.

Betaling

Er prisen inkludert moms, bompenger og drivstoff?

Prisen inkluderer alt, moms, bompenger og drivstoff.

Hvor mye ligger momsen på?

12%

Hvordan foregår betaling/fakturering?

Privatpersoner mottar faktura i forkant av turen, med forfall på turens dato.
Organisasjoner/bedrifter faktureres snarlig etter endt tur, med 10 dagers forfall.

Kan jeg betale via wire-transfer eller kort?

Det er fullt mulig å betale via kort over telefonen, eller via wire-transfer

Har dere mulighet til å fakturere elektronisk via EHF?

Ja, det har vi!

Reise

Er det mulig å legge inn stopp på veien?

Det er mulig å legge inn stoppesteder, men det er viktig at vi får beskjed om dette i forkant av turen og ikke underveis. Lengre stopp vil medføre tillegg i pris.

Er det mulig å bestille at bussen blir værende under hele oppholdet?

Ja, det er mulig å ha buss tilgjengelig under oppholdet. Dette må legges inn i meldingsfeltet i bestillingsskjemaet. Vi må også vite om det bussen skal brukes underveis til persontransport eller som oppbevaring av bagasje.

Kjører dere flerdagsturer til Vestlandet f.eks.?

Ja, vi påtar oss oppdrag dit kunden vil. Vi har sjåfører som er godt kjent i ulike deler av landet og har lang erfaring med turer som går over flere dager

Kan sjåføren møte med skilt inne i ankomsthallen på flyplassen?

Det er mulig å avtale at sjåfør skal møte gruppen inne i ankomsthallen. Dette må imidlertid bestilles i forkant via meldingsfeltet i bestillingsskjemaet og vil medføre tilleggskostnad.

Er det mulig å få tilsendt navn og telefonnummer til sjåfør?

Navn og telefonnummer til sjåfør sendes automatisk til turleder noen dager i forkant av turen.

Er det inkludert ventetid, ved forsinkelser?

Opp mot 15 minutter ventetid ved oppmøtested er inkludert, etter dette faktureres pr påbegynte halvtime.

Møter bussene opp i god tid for påstigning?

Vi møter opp 10 minutter før oppsatt avreisetid

Hvordan er rutinene ved henting på Gardermoen?

- Turbussene har ikke anledning til å vente på terminalen, på grunn av plassmangel. Bussene står på en egen parkeringsplass 1-2 minutter fra flyplassen.
- For å møte bussen på Gardermoen er det det viktig at dere gjør som følger:
- Gruppelederen har ansvar for å samle gruppen i ankomstområdet.
- Når gruppen er fulltallig skal gruppeleder henvende seg i transportdisken.
- Gruppeleder formidler at dere har kommet med flight nr xxxx og skal hentes av OsloBuss/BusGroup.
- De vil da gi dere et platånummer hvor dere skal møte bussen.- Sjåføren vil bli ringt opp og får en anmodning om å kjøre frem til et gitt platånummer.

Om vi har mye bagasje med oss, vil det være tilstrekkelig plass i bussen?

Bussene våre er beregnet for noe bagasje (1 bag) pr person, men vi har mulighet til å stille opp med henger i tillegg om det er behov for det.

Fasiliteter

Hvor mange seter er det i de ulike bussene?

Vi har busser med 16, 20, 50, 60 og 94 seter.

Er det mulighet for å avspille TV/DVD/Musikk ombord?

Det er muligheter for å spille av CD i bussen, vi har dessverre ikke opplegg for AUX kabel.

Er det mulig å lade underveis, er det el-uttak ombord?

- Noen av våre busser har USB-uttak, men dette må bestilles i forkant av turen.
- Noen av våre busser har støpsel ved setene, men dette må bestilles i forkant av turen.

Er det WiFi-tilgang ombord?

Det er mulig å få WIFI, men kun dersom dette er bestilt og avtalt i forkant av turen. Det vil bli fakturert ekstra for bruk av WIFI

Muligheter for catering ombord, smørbrød og mineralvann?

Ja, det er muligheter for enkel servering. Vi ber om at dette bestilles i god tid i forkant av turen.

Vi ønsker servering av kaffe og te ombord, er dette mulig?

Ja, det er muligheter for servering av kaffe og te ombord. Vi ber om at dette bestilles i god tid i forkant av turen.

Er det toalett ombord i bussen?

På våre turbusser fra 21 seter og oppover er det toalett ombord.

Har du andre spørsmål?

Ta kontakt - vi hjelper deg gjerne!